Łunateranie - mieszkańcy planety Łunateraz.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Wyglądem Łunateranie nie różnią się od ludzi, jednak przeciętny wzrost jest niższy o ok. 10 cm. Ponadto zgodność kodu genetycznego jest w wielu przypadkach wyższa niż zgodność kodu człowieka i szympansa.

Zdolności[edytuj | edytuj kod]

Ok. 60% populacji wykazuje jakiekolwiek posiadanie władzy nad siłami nadprzyrodzonymi. Zdolności te zostały nazwane przez Ziemian paramagią. Łunateranie dzielą się na cztery grupy:

  • nadmagicy - posługują się zdolnościami od wczesnego dzieciństwa, rzadziej od urodzenia (np. Mi-Kal), są w stanie używać kilku mocy jednocześnie. Stanowią ok. 3% społeczeństwa.
    • Szczególnym przypadkiem jest ww. Mi-Kal, który tuż po urodzeniu nieświadomie dokonał projekcji (przebywania w dwóch miejscach jednocześnie) w czasie i przestrzeni. W ten sposób stał się dwiema osobami, a pierwotne ciało pozbawił zdolności (Raol-Kal był niemagikiem).
  • paramagicy - osiągneli zdolności w wieku dojrzewania i zazwyczaj posiadają tylko jeden ich rodzaj. Stanowią ok. 56% dorosłego społeczeństwa.
  • niemagicy - po ukończeniu 20 ramu (18 roku) życia nadal nie mają nadprzyrodzonych zdolności. Jeśli otrzymają je później, zostaną uznani za paramagików.
  • dzieci i młodzież przed ukończeniem 20 ramu - pod koniec tego okresu zazwyczaj otrzymują moc i stają się paramagikami.

Znani Łunateranie[edytuj | edytuj kod]