Aktualna flaga
Flaga Pomorza.png
Flaga dynastii Gryfitów
POM Flaga Gryfici.png
Flaga książęca Burbonów
200px
Flaga Królestwa Pomorza
POM Flaga królestwo.png
Flaga z czasów I wojny światowej
200px
Bandera
200px
Flaga prezydencka
200px

Narodowa flaga Pomorza (w kraju nieformalnie nazywana la drapelle) to niebiesko–biało–żółty prostokąt o proporcjach 2:3, bezpośrednio wzorowana na rewolucyjnej fladze Francji. Flaga była nieformalnie używana już w czasach rewolucji pomorskiej w 1901 roku, oficjalnie została przyjęta 1 listopada 1923 roku.

Trzy kolory użyte na fladze były łączone z Pomorzem od wojny trzydziestoletniej. Pomorska linia Burbonów używała ich w charakterze barw książęcych już w roku 1656. Są one obecne również na fladze królewskiej.

Flagi historyczne[edytuj | edytuj kod]

Flaga książęca Gryfitów[edytuj | edytuj kod]

W czasach Gryfitów flaga Pomorza składała się z dwóch pasów – niebieskiego na górze i białego na dole. Niebieski odcień różnił się w różnych epokach historycznych. Przedstawiony wzór pochodzi z czasów wojny trzydziestoletniej, wykorzystywany był między innymi jako bandera handlowa pomorskich statków. Na fladze wojskowej z tego okresu umieszczony był także czerwony pomorski gryf.

Flaga książęca Burbonów[edytuj | edytuj kod]

Flaga Królestwa Pomorza[edytuj | edytuj kod]

Flaga Królestwa Pomorza składała się z trzech poziomych pasów – dwóch ciemnoniebieskich, węższych i żółtego – szerszego. Na środkowym pasie umieszczone było tzw. Wielkie Godło, pozostające w użyciu do dziś. Sama flaga była autorskim projektem pierwszego kanclerza Królestwa, Jaime'a Fillera.

Obecnie wzór flagi królewskiej o nieco zmienionych proporcjach wykorzystywany jest jako sztandar wojskowy.